HAWAI´I

Hei igjen!                                                                                                                                                                                                                Lokal tid: 21.23

Hører på: It Ain't Me - Kygo ft. Selena Gomez

Nå er jeg tilbake fra en kjempe flott uke i Hawaii, med fantastiske mennesker. Det var veldig godt å snakke norsk igjen og se vennene fra Norge igjen, og jeg kan allerede legge merke til at engelsken min er blitt verre, hah! Føles litt uvirkelig at jeg har vært der, for det er egentlig bare en destinasjon man kan drømme om å dra til. Heldigvis har jeg fått brunfarge på kroppen, og et ganske fint skille, så jeg vil si meg fornøyd :) Håper dere liker bildene, og kan drømme dere bort et par minutter.

• Torsdag 9. februar dro jeg og Emily på kino for å se Fifty Shades Darker, og den var så mye bedre enn den første filmen! Det var også en del av julegaven min til henne. Jeg elsker å dra på kino med Em, og jeg kommer til å savne billig kino når jeg kommer tilbake til Norge.

• På fredag dro vi hjem etter skolen for å hente baggasjen vår, så dro vi rett til Kansas City, som er rundt 2,5 time unna. Etter vi fikk sjekket inn på hotellet fant vi en restaurant som hadde fisk hvor vi spiste middag og feiret bursdagen min på forskudd. Jeg spiste norsk laks og fikk gratis ostekake!

Fikk til og med lys på kaken

• Vi dro fra hotellet klokken 05.30 på lørdags morgen for å kjøre til flyplassen. Jeg var egentlig ganske glad for at vi dro så tidlig, for vi klarte å kjøre feil på flyplassen også visste vi ikke hvilken terminal jeg skulle på, men vi fant ut av det til slutt.

Møtte Lise og Ingeborg igjen etter seks måneder <3

Etter 14 timer med reise kom vi endelig fram til Honolulu

Stillehavet

Lise <3

Palmetrær utenfor flyplassen i Los Angeles, det så mye finere ut i virkeligheten

Klar for en liten orientering første kvelden

• Søndag var den første hele dagen på Hawaii, og det var så godt å kjenne varmen på kroppen.

Fin representasjon av frokost i Hawaii

Klar for en Catamaran båttur!

Waikiki på avstand

Betalte $22 for å drikke ut av en ananas.

Anna og Ingeborg <3

• På mandag sto vi opp rundt klokken 06.00 for vi skulle dra klokken sju til North Shore for å surfe! Jeg visste at jeg ikke kom til å være noe naturtalent, men det var mye hardere enn jeg hadde trodd. På ettermiddagen dro vi til Polynesian Culture Center hvor vi kunne ta tatoveringer, ta en liten ro tur, spise is og se på forskjellige show.

Cedrik representerer Tyskland under et av showene på Polynesian Culture Center

Matchende tatoveringer slår aldri feil

Det var mellom 25-30 grader hele uka

• Jeg fylte 18 år på tirsdag!! Det føltes litt uvirkelig siden det ikke var noe snø, og jeg var på Hawaii. Vi brukte dagen på stranda som var veldig fint, selv om vi ble alle solbrente. Jeg har verdens beste venner som gjorde dagen perfekt, tusen takk Nord-Norge gjengen <3 Jeg husker ikke hvilken dag vi så flere landemerker i Honolulu og fikk en liten "tour", men det passer inn her så vi går for at det skjedde på tirsdag.

Guttene i gruppa

Slottet Queen Lili'oukalani bodde og var fenglset i

Alle jentene i gruppa

Spiste middag på Hard Rock Café!

Mødre (slapp av, vi er ikke gravid) på Hawaii

• På onsdag tok vi buss til Diamond Head. Diamond Head er en vulkan som ikke har vært aktiv på over 150 000 år.

Dette var den eneste dagen det regnet! Hadde noen få regndråper på mandag, men du kunne så vidt kjenne dem.

• Vi dro til Pearl Harbor på torsdags morgen og det var noe av det mest sinnsyke jeg har opplevd. Det var så intenst å se hvor det hadde hendt, og virkelig få bakhistorien til angrepet. Når vi kom inn på USS Arizona Memorial og så alle navnene til de 1177 som ble drept og det å vite at de fleste av dem lå under oss var veldig hardt, men det er noe jeg aldri kommer til å glemme.

Jeg var ikke så solbrent som jeg ser ut til å være, lover

Vi hadde på oss skjortene vi fikk av BELO, hvor alle navnene våre står på baksiden.

Lunsj med Lise, Anna og Ingrid!

Vi spiste middag på Buppa Gump. Det var veldig gøy og høylytt når en av servitørene begynte å stille spørsmål om Forest Gump filmen og delte ut premier.

Når vi viste dette skilte betydde det at vi trengte service, som f.eks. å spørre om mer drikke eller om noe annet manglet.

Shopping på et senter her i Honolulu. Brukte kanskje litt for mye penger, men jeg vil kalle det bursdagsgave til meg selv.

• Fredag var den siste fulle dagen vår, og det var nesten det eneste vi hadde på tankene den dagen. Vi dro til Hanauma Bay for å snorkle den morgenen. Jeg syntes egentlig at det var ganske skummelt, og man kunne nesten se bedre uten dukkemaska på. Jeg la meg heller på stranda for å få inn de siste timene med soling før vi skulle forlate. På ettermiddagen dro vi til Kapolei hvor Paradise Cove Lu'au er! Der hadde de mye forskjellig som f.eks. å få navnet ditt oversatt til Hawaiisk, ta bilde med papegøyer, ta tatovering (var egentlig bare tegneblyant som gikk bort etter du gnidde på det) og forskjellige show. Vi spiste middag og så på avslutnings programmet deres som var annerledes, men ganske gøy!

Skjortegjengen består da av; Ingrid, Anna, Ingeborg, meg, Amalie og Lise!

Det blir aldri nok bilder av skjortegjengen

Spurte om hva som helst, endte opp med en minion..

Det var litt fra Hawaii! Håper dere drømte dere bort og ble litt sjalu :)

XOXO, Pernille Johnsen

Én kommentar

Mamma ❤

22.02.2017 kl.20:47

Tenker du er heldig som får oppleve alt dette ❤ var rart at du ikke vsr hjemme på 18 årsdagen din, men d tar vi igjen i sommer ❤